onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen var det ja

Det märker man ju inte direkt av, förutom att alla affärer stänger tidigare.

I måndags flög jag och brorsa, syrran och hennes man, Perra och Sussie över till Helsingfors för att kolla på Sonisphere. Alldeles för litet festivalområde, plus att det var asfalt, bara två öltält = världens kö, svindyr dricka och massa äckligt fulla finnar. Ändå var det skitkul! Och Metallica var läskigt bra, när 45 000 pers sjunger med i Nothing Else Matters med händer i luften ryser till och med jag, även om jag knappt lyssnar på Metallica. Och så spelade de Enter Sandman, min absoluta favorit av alla deras låtar, så det var ett minne för livet! Sen fick man sova på Hilton och jag fick flyga flygplan för första gången på 13 år, så kort och gott var det dyra men välspenderade 36 timmar.


När man flög över Östersjön trodde man nästan att man var i fjällen:

Helsingfors hade en häftig kyrka jag sprang in och kikade i, men tyvärr var den bara fin på utsidan.


Tog tyvärr inga bilder från festivalen, men sånna blir ju sällan bra ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar