lördag 28 juli 2012

Öland 18-22 juli 2012!

Som vanligt har jag i princip inte tagit några bilder, bara några mobilbilder.
Jag, Adde, Ebba, Elin, Carro, Becca och Johanna hade det iallafall super kul, otur med vädret, men det dög ändå. Vi kom upp onsdag kväll, och på torsdagen var det väl egentligen sämst väder, men då var vi ändå inne i Borgholm hela dagen så det gjorde ju inte så mycket.

Åt på en rätt dålig restaurang och sprang i massa små butiker. Butikerna däremot tyckte jag väldigt mycket om! Massa sånt där små krafs och gulliga ljuslyktor som jag gillar.

På fredagen körde vi på Ölands djurpark. Där hade vi tur med vädret, små duggade bara någon gång, och tur med folk, det var rätt tomt. Jag, Elin, Becca, Johanna och Ebba satte oss i en snurrkarusell - några personer för många i samma bås gjorde så att det kändes som att man satt i en tvättmaskin. Sånt sug att man inte för allt i världen kunde hålla upp huvudet. En vecka senare och nacken är fortfarande inte sig själv, haha!

Lördagen vart det en liten stunds riktig sol för första gången, och resten av dagen mös vi bara på campingen. Köpte tre hamburgetallrikar, fick fyra, DEN NI!

 Söndagen vart det en väldigt omständig resa hem... Lokalbussen är en halvtimme försenad, när den väl kommer pajar någon idiot baggageluckan så bussen kan inte fortsätta. Får ringa en taxi och kommer till Kalmar tio minuter innan bussen går. Hälften kutar in på Pressbyrån och köper färd proviant medan resten kastar in packningen på bussen till Uppsala...

 Mycket krångel och mycket skratt, vad man än säger vart resan minnesvärd!


Ebba är högtalare i väntan på bussen till Borgholm!








Som sagt har jag bara lite mobilbilder, men kommer sno några lite finare av Johanna senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar