torsdag 24 november 2011

VARNING! Hästinlägg...

Idag har jag varit istallet. Tänkte inte åka först, men är jätteglad att jag gjorde det! :)
Red ganska hårt, hon har varit så krånglig i galoppen jättelänge. Vill verkligen inte fatta! (Ingen aning om varför). Så passet gick ut på att fatta, sakta av, fatta, sakta av. Var tvungen och ha spö i början, men släppte det efter ett tag, för jag vill inte använda hjälpmedel egentligen, plus att hon blir för het med spö, hon går inte samlat överhuvudtaget.
Efter jag lyckats få upp henne i galopp några gånger, tränade jag i nersaktningarna på att det ska fortfarande vara fin trav efter galoppen, inte travar-trav... Så då fattade jag inte igen förän hon gick på tygel. Efter ett tag fick vi hyfsad kläm på det iallafall, men jag räknar med att det blir ett projekt över hela vintern.
Något jag börjat märka är iallafall att jag verkligen behöver öva på min sits. Den är inte i topp om man säger så... Vilket jag tycker är väldigt konstigt, för lite har jag inte ridit på sista tiden. Ska till stallet igen på söndag, så då blire barbacka så man får öva att sitta ordentligt. VÄLDIGT nervigt med tanke på att jag inte ridit barbacka på... Två år? Det bästa jag visste förut (även om det inte vart ofta då heller). Man har blivit gammal och feg.

Något som jag kommit fram till är iallafall att jag inte vill ha någon indianhäst eller någon riddarhäst. Jag vill ha min älg/åsne korsning!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar