torsdag 19 januari 2012

Sitter här och försöker vakna till

Har inget särskilt att säga, måste dra mot skolan om en timme och sen väntar en helt vanlig dag. Så jag tänkte att jag lika gärna kan berätta om min ridning igår:

Till och börja med kan jag säga att min tidsberäkning var helt off, så för att kunna hinna till veterinären på eftermiddag kunde jag bara rida en halvtimme. Däremot så var det en produktiv halvtimme, vi tränade tempoväxlingar i trav. Hon är väldigt duktig i korttrav, men hon måste lära sig att snabbare tempo inte betyder längre hals. Där märks det att hon är travare i blodet - hon är byggd så. Den med nosen längst fram vinner. Men hon lär sig!
Något jag läst i en bok en gång som jag verkligen inte trott på förän nu, är att när det kommer till utveckling av hästar, så får du inte ha några mål. Bullshit har jag tyckt, och så har jag bara kört på med en bild i huvudet av hur duktig hon kommer bli. Sen har vi bara stått och trampat på samma ställe i två år, och jag har verkligen kämpat, men det har inte lett någonstans. Sen nu senaste veckorna har jag inte tänkt "vart vill vi komma", utan jag har tänkt "vad behöver vi jobba på IDAG". Och jag kan säga att på ett par ridpass har vi kommit längre än på två år. Man kan inte jobba på helheten, man jobbar på detaljerna som leder till helheten. Det är min nya filosofi, och jag bara längtar till att kunna använda den på ponnyskiten under hela våren :) Tänk att rida i aprilsolen, barmark och helt klart i luften... TÄNK VÅR OCH SOMMAR ALLMÄNT ♥ åååååh

Tyvärr har jag bara en gamla bild sen i somras på tjockisen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar