onsdag 18 januari 2012

Veterinärbesök

Allt gick ändå rätt bra hos veterinären idag. Jag var så sjukt nervös, det bara sög i magen... Min små älsklingar ♥
Melvin lyssnade de lite på hjärtat och så på, sen gav de honom bara en spruta och gick iväg med honom.
Sen skulle ena skötaren kolla på Gandalf, han hade ju lite gamlings-problem: tandsten, klena bakbensmuskler, början till förändring i linsen och så, men inget var på något sätt allvarligt eller nått att ora sig för. Han är gammal helt enkelt. Tog inget prov för njurarna heller då hon bedömde det som att han åt och drack normalt när jag berättade om vanorna. Däremot ska jag hålla koll på hur mycket han dricker och mäta det bättre. Enda "större" problemet var att han hade för jäklig skabb. Och när de skulle göra rent i öronen på honom - jag vart svettig av att hålla honom. Han skrek också lilla plutten och så började det blöda och grejer... Nu ska jag göra rent öronen varje dag ett bra tag, sen får vi hoppas att det försvinner så han får bli ännu äldre i lugn och ro :)

Allt gick bra med Melvin, däremot är han fortfarande helt seg stackarna, har bara petat i sig lite, lite mat (och han fläskar i sig annars) och så är han kladdig i ögonen eftersom de rann under operationen. Ser ut som att han gråtit ♥ Ska göra rent det sen, men vill bråka med honom så lite som möjligt än så länge.

Hur som helst gick allt bra, vart ett dyrt kalas, men nu mår de bra iallafall! Och det är skönt att Melvin äntligen är kastrerad så jag kan ha alla kaniner i samma bur så småning om :)

Han får inte gå på spån med hans sår, så buren är pimpad med en fräsig rosa handduk:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar